Togplaner
Home Up Tyrefægtning Miljøsvineri Befolkning Skadedyr Hotel Stella Polaris Bedrageri Korruption Estepona Korruption Marbella Mafia Drukfest Togplaner Dumpekarakter Vandforbrug Slut med siestaen Verdens værste

 

Metro
Metro på vej...

20 minutters drift på nærbanen

Endelig og efter mange års ventetid og mange forskellige løfter, skulle det nu være ganske vist. Til sommer bliver den 36 km lange nærbane mellem Málaga og Fuengirola ændret fra de nu 30 minutters frekvens til 20 minutter hvilket øger kapaciteten med 30 pct.

Nærbanen, som blev indviet den 31. juli 1976 er i sin 31 års levetid én af de mest benyttede togstrækninger i Spanien og ændring af frekvensen til 20 minutters drift har i lang tid været et meget stort ønske.

Stækningen er blevet dobbeltsporet på en stor del af strækningen hvilket arbejde har stået på siden 2005. På trods af der stadig er enkelt spor flere steder, kan 20 minutters drift gennemføres. I princippet er strækningen klar allerede nu, men bemanding og den tekniske planlægning er endnu ikke afsluttet.

Den nuværende rejsetid på 48 minutters vil blive forkortet en smule.

14-02-2011


Togplaner amputeret

De ambitiøse planer med togforbindelse til Nerja øst for Málaga er reduceret med cirka 50 pct. Toget kommer ikke længere end til Torre del Mar.

De reviderede planer omfatter, som det fremgår af kortet, metroforbindelse til Torre de Banagalbón og derfra almindelig tog til Torre del Mar. Den videre forbindelse til Torrox og Nerja er foreløbig lagt i mølposen af Junta de Andalucía. Årsag opgives til manglende kundeunderlag og derfor som ikke rentabelt.
Den nævnte Metroforbindelse Línea 3 er ikke omfattet af de metroplaner, som i øjeblikket er under anlæg i Málaga, men indgår i kommende projektering.

De samlede anlægsudgifter til Nerja, var beregnet til € 685,6 mio.

20-03-2006


 

Top

20-03-2006 - Opdateret 14-02-11